wtorek, 2 października 2012

Morskie opowieści

Co powiecie na marynarskie motywy? jest taka mnogość  możliwości, że każdemu maluchowi któremu zamarzy się być marynarzem lub piratem we własnym pokoju możemy stworzyć takie wnętrze. Wyszukałam w sieci parę przykładów takich wnętrz:

  
źródło: http://www.housetohome.co.uk
Ściany mogą pozostać białym, kremowym  tłem ale ciekawiej będzie jak jedną nich pomalujecie na inny kolor: błękit granat. Można też wykorzystać tapety w pasy lub samemu je wyznaczyć przy użyciu taśmy malarskiej i namalować. Błękit będzie dobrym tłem do eksponowania dekoracji w kolorach czerwieni, bieli i granatu. Doskonale też wyglądają na jego tle meble białe, kremowe lub z naturalnego drewna. Ciekawym akcentem może być np. komoda z szufladami, gdzie wystarczy przemalować każdą z szuflad na inny z pokazanych tu kolorów. Można tez wymienić lub przemalować same uchwyty do szafek.... Wszystko zależy od Waszej wyobraźni. Taka przemiana nie powinna zrujnować kieszeni rodziców a maluch zyska nowy, świeży pokój, przytulny i wesoły.
Poniżej parę przykładów  dodatków,  które wykonałam w tym stylu:
Wieszaczek mogący służyć jako ekspozycja dekoracji marynistycznych lub być praktycznym miejscem do odwieszenia plecaka, worka itp.
 Girlanda z proporczyków,  łódeczka oraz obrazek doda szyku  w każdym pokoju marynarza. Obrazek może mieć pomalowaną ramę na kolor dobrany do reszty dekoracji a także do koloru ściany, która będzie tłem.
Małe zawieszki z filcu, do powieszenia na uchwytach szaf, klamkach  lub w innych miejscach jako akcent
A dla zaakcentowania właściciela pokoju - tabliczka z imieniem :)
Oczywiście brak tu jeszcze miękkich akcentów: siedzisk, poduch na łóżko....
Postaram się niebawem uzupełnić ten brak. Poduszki już się szyją!

Dziękuję wszystkim odwiedzającym i liczę na komentarze a także na sugestie, jaka tematyka Was interesuje. Postaram się sprostać wymaganiom :) 

pozdrawiam

EWA

5 komentarzy:

  1. Witaj
    Super pomysł przymierzam się do stworzenia dla mojej siedmiolatki osobnego pokoiku i z pewnością Twój blog będzie dla mnie inspiracją.:)
    Pozdrawiam serdecznie Ilona

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne pomysły, ja już sie przymierzam do zmiany kolorystyki w pokoju synka, choć klimat morski chyb a zostawie;-)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ekstra pokój, świetne pomysły, cudowne detale;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję pomysłu na nowy blog, z przyjemnością będą zaglądać. Bardzo mi się podba tematycznie urządzony pokoik dla dziecka. Detale super.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo inspirujące pokoje, są naprawdę świetne, sama najchętniej zostałabym piratką żeby mieć takie pokoiki. i Twoje prace doskonale się mogą wkomponować własnie w takie wnętrza. bardzo chętnie pooglądałabym pokoje dla małych dzieci takichjeszcze śpiących w łóżeczku, interesuje mnie styl schabby schic dla dziecka. Pozdrawiam i gratuluję ciekawego pomysłu!

    OdpowiedzUsuń